::Choice in ur hands!!!::

Wednesday, 10 November 2010

::depa bagi cuti raya aji::

Kelam kabut dan penin kepala duk pikir raya aji nanti bape harila cuti cikgu ni..si suami dah tentu2 cuti seminggu..hamboi bahagia sungguh..mula2 depa kata cuti hari raya aji ari rabu dan hari khamis tu sekolah amik cuti peristiwa..hari jumaat mai datang skolah.sapa la yang duk wat kalendar lagu tu..tak pikiaq ka kami nak balik jauh..ingat kami bulih terbang ka..tambah2 kalo kampung di Kelantan,sahih depa mau cuti sampai ujung minggu..

Kami pun penin pikiaq jadi kami balik kampung cuti deepavali baru ni..konon2 nak menggantila cuti raya aji yg kami putuskan nk beraya di KL ja..(umah kami dekat dgn KL, jd org kampung kata kalo nak mai umah kami, dkt Kl la walopun hakikatnya tang Hulu Selangor)..

Ada jugak cikgu cikgi yg berhati waja pi mengadap boss nak pohon Cuti Rehat Khas (CRK)..fuiyoo.bukan mudah la...kami tak berani..

alih-alih, semalam kami mai sekolah, depa kata jumaat cuti wei..laaa,,,depa bagi cuti ke?? ropanya ada circular dh sampai bagitau sekolah2 sekelian, silalah bercuti jumaat itu ye..abih kalo sekolah yg amik cuti selasa, rabu macam mana pulak ye?? ish, tak kuasa nak tolong pikir..apapun tima kasih la kepada yang bagi cuti tu.,tahun depan harapnya kalendar sekolah dan cuti-cuti Malaysia tak kelam kabut lagi..dan sekali lagi kami akan pulang ke kampung nan permai.janji dapat raya di kampung..

Sekian, selamat bercuti..

1 comment:

Slave Of Allah said...

tahniah, leh jumpa lagi raya nanti...1st day raya tau..jumaat hari bekerja utk paklang..huhu