::Choice in ur hands!!!::

Tuesday, 4 January 2011

::t.e.r.k.i.l.a.n::

cikCt sgt terkilan..ditukar sana sini..mmgla Yang Menurut Perintah..tp tak bolehla tiap2 tahun macam ni..

mula2 masuk, 2008&2009 saya bekerja sesi petang..orait..saya terima walopun susah sgt masa tu blum ade kereta..suami kluar sekejap dr ofis utk antar..2minggu kemudian saya ditukarkan ke sesi pagi..lega la sikit..boleh keluar keja sama2 tp balik, tuuu dia dh malam la baru sampai..melangut la tunggu suami amik petang lepas kerja..sampai la bersalin..

cukup setahun, dh selesa, 2010 kena tukar petang pulak..oklah terima jugak sbb dh drive sendiri..pakat2 dengan babysitter pun mudahla..sbb pagi2 anak2 dia sekolah..time petang ramaila mereka membantu..anak kita pun dh siap mandi, makan pagi..walopun balik dh senja risau jugak..tmbh2 time musim hujan...

tup tup,tahun ni, minggu depan kena masuk pagi semula...hadoi....dah org yg asal dpt job tolak,lepas tu kita ni la kena terima..hmm.....terkilan...sume ada la..nak merajuk pun ada...

saya terima sbb arahan tp yg terkilan sbb alasan 'tak reti dan tak boleh' org lain tu...

p/s; apa nak buat..saya org kecil...

1 comment:

MazZjeDa said...

ini memang satu perkara lumrah bila kita ni jadi guru muda... kalau boleh disuruh itu ini... selagi boleh, ikutkan.. tetapi adakalanya kita pun perlu bertegas mempertahankan diri.... good luck.......