::Choice in ur hands!!!::

Wednesday, 3 August 2011

::Semangat Ramadhan::

Alhamdulillah hari ni Ramadhan yg ketiga...bersyukur dpt berjumpa lg dgn bulan Ramadhan..ini thn ke-4 bersama suami dan tahun ketiga dgn Aqeel..Semangat bulan Ramadhan kali ni sungguh lain..yep, seiring dgn semangat Mama memasak..:)...berjaya tidak pergi ke bazar..tapi suami saya pergi jugak mencari sejenis kuih muih..main course semua mama la masak walopun kelam kabut dgn sekolah..pagi2 mama siapkan bahan2 atau masak yg susah dulu kemudian ptg sambung masak lauk..balik sekolah dlm pukul 6 ptg jd ada masa sejam nak memasak.hari2 mesti ade sup utk si kecik tu..:) dia pun sibuk berbuka puasa..sahur pulak prepare yg simple2 je..papa tak cerewet jd mama masakla ape yg simple..goreng telur, sambal ikan bilis, sambal tempe, telur masin pun jadi...atau kalo boring mkn burger jela..Alhamdulillah, jiran2 pun semua rajin2..penuh meja kami bila deme sume duk bagi juadah berbuka mereka..:)

pasal solat pulak, mama blum penah ke surau..papa kata ramai sgt org awal2 ni, takut nnt Aqeel mengamuk..tp mmg nk sgt cuba bwk dia..skrg pun dh pandai lps mandi msti nk amik wudud....mama kata wuduk, dia kata wudud..apa2 jela aqeel..;)

Selamat Menjalani Ibadah Puasa ye kawan2...:) Semoga kita semua sentiasa dirahmati Allah...

2 comments:

Huda said...

slmt berpuasa kak siti :)

Runiza said...

selamat beribadah di bulan Ramdhan Cik CT :)