::Choice in ur hands!!!::

Tuesday, 4 September 2012

::cikgu & jurutera::

CikCt bukan nak komen lg isu yg famous dikalangan guru seantero Malaysia ni. Tapi saja nak bgtau, saya cikgu, suami saya jurutera. Tak pernah la pulak suami saya mengeluh untunglaaa jadi cikgu sebab boleh goyang kaki selalu..Tak pernah la pulak suami sy nak membanding2 kan kerja dia banyak atau kerja cikgu sikit. Sebab kerja saya dirumah tak pernah habis.:)
Apa pun, siapala kita nak mempertikaikan pekerjaan org lain. Err, cikct boleh pertikaikan kerja kat kedai fotostat dgn cikgu, sebab cikCt pernah kerja di kedai fotostat.. Susahnya kena berdiri lamaaaaa sama dgn cikgu tp gaji dpt ciput..:)

Itu aje..

Regards;
A teacher and wife of an engineer.

2 comments:

Nurshuhada Zainon said...

Betul. Setuju. Pekerjaan yg kita patut hina adalah seperti pencuri, pelacur etc. Selagi halal, jangan hina! Kalau pekerja fotostat takde, sape nak buat kerja tu? Sabar la ct..

Cik CT said...

Sy kagum pekerja kedai tu..sbb sy tau penat gilerrr..tambah2 kedai dkt uni..nak kentut pun tertahan2...hahahaha...