::Choice in ur hands!!!::

Monday 23 July 2012

::It's a sensitive question::

Tolong jangan tanya orang bila lagi nak tambah anak ye..sama macam awak tanya pada org yg dh lama kahwin bila nak dapat anak? Soalan sensitif tu.. Awak tak tau mungkin dah susah payah dia berusaha dan menghadapi ujian itu awak bercakap seolah-olah awak hebat sebab ada 2,3 lebih dari seorang anak.. Tak sedarkah awak yg apa Allah beri itu ujian pada kita? Saya diuji Allah dengan diberi 1 anak, awak diuji dengan 2,3 lebih dari sorang anak..owh, mudah berkata sebab awak senang je dapatkan.. Dan senang pulak mnghakimi anak saya begitu begini sebab takde adik.. Hebatnya anak awak kan pandai serba serbi sebab ada kawan di rumah..

*i dont need negative aura around me*
*i'm trying to be cool*
*i'm trying to be positive but negative people should learn this*

9 comments:

Nur Mazida Mazlan said...

almost 6 years dah dengar soalan2 negatif mcmni... muka buat2 happy jer... dalam hati hanya Allah ajer yg tahu... takpelah CT, Allah tahu apa yang terbaik untuk para hambaNya... Sama2 kita doa dan berusaha... Yang lain2 kita serah pada Allah... =)

p/s: rezeki Allah tu kan luas...? =)

Shu said...

Shu faham perasaan ct. Kuatkan semangat titi... Some people just do not realize isu anak ni sangat sensitif. SANGAT. Just understand we are unique by individual. Comparing us is like comparing an apple to orange. There are things that you can compare, and you cannot. Stop judging. Full stop!

Mama Gee said...

ohh mama sgt suka dan setuju dgn entry ini...... tp ada gak yg tak paham2....huhuu

Unknown said...

betul..soklan berangkai yg xde kesudahan..huhu

bagusnye tips lauk frozen tu..senang nk tggl bila g kursus..;)

Cik CT said...

YaAllah bersyukur sbb teman2 disini memahami..kan rezeki Allah sangat luas dan Allah beri macam2 kelebihan kpd kita walopun mungkin org kata itu kekurangan kita..yeah, saya akan terus tabah..terima kasih kawan2.

Cik CT said...

Maz- sentiasa positif dan yakin dgn ujian Allah ini pasti ada hikmahnya..

Cik CT said...

Yes shu- tak tau nape some people really dont understand..

Runiza said...

CT... memang SANGAT sensitive issue ni... :)
Tapi pedulikan cucukan2 negative tu... bersyukur lah dengan anugerah yang Allah beri pada kita... dan teruskan berdoa.... Hanya Allah yang tahu apa yang terbaik buat kita :)

Unknown said...

Bab banding2kan anak nie mmg jadi trend skrg nie.. ktini br kena hr nie.. menyampah tp sabar jelah.