::Choice in ur hands!!!::

Sunday 19 August 2012

::Pagi Raya 1433H yg syahdu::

Salam lebaran semua...khas buat pembaca semua baik yg saya kenal atau pun tidak..
Mohon ampun dan maaf andai ada bahasa yg menyinggung perasaan kalian.
................................................................Alhamdulillah, sekali lagi dipertemukan dengan Ramadhan dan sekali lagi ia meninggalkan kita. Disambutnya dengan Syawal. Perasaan saya kedua-dua nya meninggalkan kesan syahdu..Sebab?! Saya akan teringat, dan terus rindukan abah.. Time puasa dan kesibukan menyambut lebaran, sudah sangat berbeza diwaktu abah ada disisi..
Masa puasa dah takde lg gurauan bau makanan di telefon.. Ye saya telefon Mama setiap hari bertanya masak apa? Tetapi manakan sama berbual sorang dgn dua orang yg dicintai.
Tahun ni tiada lagi ketupat palas kerana tidak ada yg sempat nak membeli daun palas!! Kalo dulu abah dh beli siap-siap awal lagi..harapnya adik ipar di Perlis nnt bawak la ketupat palas mereka..:)
Tapi, mujur juga ada Acu yg dari awal lagi bantu Ma di kampung buat rendang, tempahkan lemang.
Hari Jumaat lepas, saya n suami ke Pasar tp rasa blank!! Aduh, ntah kenapa tiba2 masa silam datang mengingatkan tak pernah sekalipun sepanjang hidup bersama abah, kami sibuk-sibuk ke pasar!! Semuanya abah dh sediakan, bila kami balik cuma tolong masak saja..
Bergilir-gilir di umah Ma dan PIL memang penat.tp saya tak sanggup tinggalkan Ma sorang kalo tiada peneman di malam2 menjelang lebaran. Apa nak buat, adik beradik tak ramai dan masing2 ada komitmen.
Mujur saya punya suami yg memahami.

Tahun ni giliran berhari raya di rumah mertua. Tapi semalam, (Sabtu) saya balik semula ke umah Ma utk siapkan makanan di pagi lebaran selepas menyiapkan cornflakes madu dgn adik2 ipar..

Tahun ni buat laksam. Bertungkus lumus saya dan kakak ipar buat laksam. Sebelum itu buatkan ma kek tiramisu. :) lepas itu, bakar ikan pulak.. Phewww...penat...rasa nak tercabut kaki ni kesana kemari.. Siapkan kuih muih dalam balang lagi sampai tersengguk-sengguk.. Pukul 1215 baru gerak semula ke umah PIL. Mujur la tak jauh sangat.. Mujur saya punya kakak ipar, adik ipar yg sgt membantu..:)

Ya Allah ampunilah dosa kami, dosa seluruh kaum keluarga kami. Pertemukan kami semula dengan Ramadhan alMubarak tahun depan.. Amin ya Rabbal 'alamin...

No comments: