::Choice in ur hands!!!::

Monday 23 May 2011

::rindu abah::

merindui seseorang yang amat saya sayangi..setiap hari..dan perasaan itu selalu datang bila mana saya bersendirian..usai solat pasti saya teringat..dan saban hari, setiap masa bila merindu saya pujuk diri sendiri.
abah pasti tahu saya ingatkan abah..saya hadiahkan abah Al-fatihah..ye, abah mesti harapkan doa dr anak2nya..hmm, setahun berlalu dgn pantas..ye,saya merindui abah..
setiap hari saya call mama, pasti saya teringat,terngiang-ngiang suara abah dibelakang,menyampuk perbualan kami..terdengar2 abah bertanya "nak makan apa?", atau "abah makan sedap harini.."
setiap kali saya ke sekolah saya pasti teringatkan abah..kalau tak kerana abah, mungkin saya bukan cikgu..ye,saya realisasikan cita2 abah utk tgk seorang anaknya menjadi cikgu..saya belum sempat balas jasa abah..saya belum sempat bawak abah berjalan2...abah pergi waktu saya masih memerlukan dia walaupun saya sudah bersuami.saya masih perlukan sokongan abah utk menghadapi cabaran bertugas mendidik ank bangsa..
saya nantikan cuti sekolah ini..saya rindu nak ziarah pusara abah..saya pernah baca sepotong hadis,
Nabi SAW bersabda;
"Tidak seorang pun melewati kuburan saudaranya yang mukmin yg dia kenal selama hidup di dunia, lalu orang yang lewat itu mengucapkan salam untuknya, kecuali dia mengetahuinya dan menjawab salamnya itu."(Hadis Sahih,riwayat Ibnu Abdul Bar dari Ibnu Abbas dalam kitab Al-Istikdzar dan At-Tamhid)

Abah tahu saya datang menziarah abah...

abah,semoga abah tenang disana..semoga hubungan kita terus berkekalan..adik akan doakan abah setiap hari,setiap masa....sayang abah....

1 comment:

zura.adnan said...

Sedih. Sama jugak ngan aku. Tak sempat bagi arwah atuk merasa gaji aku keje...dah lama tak pergi kubur atuk. Alfatihah...