::Choice in ur hands!!!::

Thursday 20 October 2011

::Harga emas turun.Belilah goldbar anda!!::

Deepavali is around the corner right...Semua orang sibuk la shopping. Biasala raya apa pun kat shopping mall haruslah ada sale..sana sini sale...dan yang paling best goldbar pun sale kut....

Harganya merudum. Seingat cikCT last week masih rm180..kemudian, main2 turun seringgit pastu naik balik. tapi minggu nih waaaaaahhhh, sangat mengujakan saya..Turun sehingga 6ringgit lebih. Maka, hati dah tak keruan bila tgk 174/g..

Kebetulan, semalam payday..apalagi, baik saya tambah koleksi saya..sebaik saya lock Alliance Gold, dah naik 175/g...hihihi...jimat seploh ringgit makcik...

Tunggu apa lagi, cepat bertindak..

p/s: tunggu bonus hujung tahun plak!!!

-----------------------------------------------------------------------------
Goldbar ialah satu bentuk pelaburan yg makin mendapat tempat dihati peminat2 emas dan juga yg suka melabur. CikCt mmg suka invest utk masa hdpn sbb saya sedar diri saya ni terkadang boros.

Goldbar yg CikCt beli ni ialah emas 999 ye bukan 916 yg kita duk pakai..so,harga berbeza. Setiap hari harga emas di pasaran naik turun dan setiap jam kita boleh semak harga di internet..

CikCt baru mula berjinak-jinak dgn goldbar ni tahun 2011 la. Baru sgt lg. Masa memula takut jgk maklum kluarkn duit dlm jumlah yg byk pastu dpt seketui je emas saiz mcm pemadam. Tp bila byk membaca pasal ni, mmg tak rugi la..

Masa mula beli harganye
rm158.50/g..Sekarang harga beli dh naik rm185/g. Kalo cikCt jual dlm rm177/g. Banyak kan.Jadi cuba bayangkan 5tahun lg.mesti dah naik lagi byk.

Susut nilai goldbar ni tak sama dgn emas yg kita pakai. Ia lbh rendah iaitu 6% dari hrga pasaran.Kalo rantai or gelang emas ni susut dlm 22% sbb dikira used gold.

Bila ada rezki lebih, bolehla nk tambah koleksi. Lepas ni nk cuba Public Gold pulak. Kalo baru nk cuba tryla 10g dulu ke. Setakat ni tgk Alliance Gold murah sikit ye.

Ok,jumpa lg.

posted from Bloggeroid

No comments: